Som jag skrivit tidigare så kände vi att prio var att få färdigt lillkillens sovrum. Så mer eller mindre direkt efter att vi var klara med spackling och slipning så satte jag igång och målade. Vi hade tänkt leja bort målningen med, men det fanns ingen målare som hade tid så nära jul (vi hade passerat advent vid det här laget). Då är det antingen att gör själv eller vänta som gäller.
 
Grundmålat
 
Färg och tapet inhandlades som vanligt hos SO Börjesson. Jag vet inte om jag skrivit det innan man jag hade snöat in mig på en tapet med luftballonger till L:s rum. Men trots att jag mer eller mindre letat igenom alla tapetkataloger som finns och de flesta nätbutiker med, så hittade jag ingen som passade in. Dels ville A att det ska vara klara färger (dvs, mer än bara en eller två) och dels ville jag att tapeten skulle passa in i huset. Det finns en magisk tapet från Manuel Canovas men snittet passar in i ett sekelskifteshus, inte vår röda tegelvilla från 1966. Jag hade till och med långtgående planer på att köpa stukaturer och handmåla ballonger men vette sjutton om det blivit bra...
 
 Färdigmålat, här syns murstocken till vänster tydligare
 
När vi så var nere på SO Börjesson för typ 9:e gången berättade de att de fått in en helt ny katalog från Intrade som heter "Make believe". Det fanns såklart inga luftballonger men färgmässigt stämde det in på våra önskemål. Så vi (dvs jag) skrotade helt enkelt luftballongerna till förmån för ett gäng dinosaurier
 
Intrade Make Believe 12530, 390 kr/rulle
 
Mönstret upprepade sig på 26,5 cm vilket ledde till att vi fick ut fyra våder/rulle i vårt hus med sina 240 cm takhöjd. Vi beställde dock tre rullar, eftersom standard på mösterpass är 53 cm.. Men det gick alltså åt 2 rullar, knappt. Annars var det en vanlig tapet som man rollar på våden. Vi är så vana vid att det är easy-up på allt nuförtiden att det kändes rätt ovant att sätta våderna som förr i tiden... Men det gick bra ändå.
 
 
Färdigmålat och tapetserat
 
Det som är kvar att göra här inne är att köpa och montera en garderob. När exakt det blir av är lite oklart men det lutar åt att vi köper garderob till hallen och sovrummet samtidigt och då måste vi således invänta ett färdigställande av hallen först. Som alltid - en massa synergieffekter i detta hem
Barnrum, Intrade, Make believe, Nordsjö, Renovering, Renoveringsblogg, SO Börjesson,

1 kommentarer

Fredrik

03 Apr 2018 14:20

Hej.

Kontakta gärna oss. Vi kan vara intresserade av att sponsra med en takmålning till ert projekt. Skriv gärna till våran mail [email protected] om ni är intresserad

Kommentera

Publiceras ej